Používame cookies

Súbory cookie a ďalšie technológie sledovania používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našich webových stránok, na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobený obsah a cielené reklamy, na analýzu návštevnosti našich webových stránok a na pochopenie toho, odkiaľ naši návštevníci prichádzajú. Viac info

 

Výhradný predaj. Áno alebo nie?

Pridané: 18.6.2020

Chystáte sa predať svoju nehnuteľnosť a riešite spôsob, ako ju predať najlepšie sám a ušetriť peniaze za províziu? Neexkluzívne, v inzercii to bude mať 5 realitných kancelárií, alebo tzv. "Výhradne" a staviť na jedného koňa?

Všade sa hovorí o tom, že realitný trh je presýtený realitnými maklérmi. Na druhú stranu je pravdou, že dnes už je pomerne jednoduché si na internete o komkoľvek čokoľvek zistiť, rovnako tak ako o kvalite jeho práce.

Keď teraz zabudneme na variantu predaja bez účasti realitnej kancelárie, poďme nájsť 5 dôvodov, prečo staviť na jedného realitného makléra.

1. V prípade oslovenia viacero realitných kancelárií nadobudne človek dojem, že to obsiahne vyššie spektrum záujemcov na viacerých inzertných serveroch. Neobsiahne. Pretože dnes už všetky väčšie realitné kancelárie inzerujú na rovnakých najnavštevovanejších serveroch.

2. Rovnako tak by si jeden myslel, že viac ponúk sa rovná vyššej predajnej cene, pretože sa kupujúci budú predháňať. Nebudú. Ak je cena nastavená rozumne, nie príliš nízko, kupujúci len tak nepriplatia. Naopak, budú sa snažiť hľadať dôvod, prečo cenu znížiť. Rovnako tak ako makléri, aby práve oni boli jediní z tých 5, ktorí to predajú.

3. Viac maklérov = lepšia prezentácia. Nerovná. Nie nadarmo sa hovorí, že keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Jeden maklér uvedie cenu vrátane provízie, druhý bez provízie, jeden od pozemku odpočíta zastavanú plochu, druhý to odčítať nebude. Každý maklér na prehliadke použije svoj výklad, podá svoje informácie. Stratíte prehľad o danej ponuke, nedostane sa k vám kompletná spätná väzba.

4. Viac maklérov znamená viac ľudí, ktorí budú za vás predávať a niekto to skôr alebo neskôr predá. Ani toto pravidlo veľmi nefunguje. Maklér, ktorý sa bude predbiehať s inými, nebude vášmu predaju venovať 100% svojej energie a nástrojov pre úspešný predaj. Nebude tam pozývať profesionálneho fotografa, nebude robiť Homestaging, nebude robiť cenovú mapu, alebo vám trebárs nechávať vypracovať Preukaz energetickej náročnosti budovy. Prečo by to robil, keď mu to pred nosom možno predá iný maklér?

5. Na podmienky nevýhradného predaja pristúpi iba maklér, ktorý je ochotný pracovať bez exkluzivity. Prečo pracuje bez exkluzivity? Necení si sám seba? Nemá sám v seba dôveru na exkluzívne zastúpenie? Jeho klienti v neho nemajú dôveru? Je rád za čokoľvek, čo sa mu do portfólia dostane? Kto vie ... Avšak je isté, že maklér, ktorý si je vedomý svojich služieb pre klienta, svojich profesijných hodnôt, si svoju prácu nechá zaplatiť za jasných, vopred daných podmienok. Pre obchod a klienta urobí maximum a to na profesionálnej úrovni.

Úloha pre vás: Chcete kúpiť dom. Vyberiete si dom na inzertnom serveri a zistíte, že je tam celkom 3x. Jeden inzerát hovorí, že pozemok je 500 m2 a dom má 120 m2 zastavanú plochu, cena 58 200 €,-  vrátane provízie. Druhý bude písať, že má 480 m2 záhrady a 100 m2 obytnú plochu, cena 56 650 €,- a v texte sa dozviete, že je nutné pripočítať 4% kúpnej ceny ako províziu. Posledný napíše, že cena je 59 000 € a že je možná dohoda na cene, pozemok 520 m2 a dom 100 m2. Prvý vám iste blysne hlavou, čo je to za hlúposť, keď je to jeden a ten istý dom a má zakaždým iný rozmer, aj záhrada. Druhá vec, čo každého druhého kupujúceho napadne je myšlienka, čo je s domom zle, keď to predáva toľko realitiek naraz. Chcete, aby si takto potencionálny kupujúci pamätali aj vašu nehnuteľnosť? "Počuj Peťo, ten dom, má ho 5 realitiek a je tam už pol roka, stále zlacňuje a nedokážu ho predať. Tam bude niečo zle. "

Najdôležitejšie je, akým spôsobom sa nehnuteľnosť na predaj prvýkrát na trh dostane. To, akým spôsobom si ju potencionálny kupujúci zapamätajú. Nedopustite, aby sa z vášho domu, či bytu, stal tzv. "realitný ležiak", zdanlivo jednoducho predajná nehnuteľnosť, ktorá sa stala nepredajnú vďaka svojej prezentácii.